Van Toen naar Nu

21 februari 2017

”Op Scheveningen” Het verhaal van een vissersdorp

Ontdek en beleef de geschiedenis van Scheveningen ter plekke! Op pad met Naar Toen

Naar Toen voert langs belangrijke plekken uit de Nederlandse geschiedenis waar de historische sensatie voelbaar is. Scheveningen is zo’n markante plek. Voor de Scheveningers zelf, maar ook voor Hagenaars en toeristen. Naar Toen zet het Scheveningse erfgoed wereldwijd op de digitale kaart.

De rijke geschiedenis van vissersdorp en badplaats komt in de app tot leven. Lopend of fietsend door Scheveningen gaat het weer stormen zoals in 1894. Hoor de visserverhalen. Gluur bij oude rederijen naar binnen. Flaneer over de boulevard en ontdek het strandleven van het mondaine Scheveningen van weleer. Stap in de ‘tijdmachine’ en zie hoe Scheveningen veranderde. Met Naar Toen wordt Scheveningen voor jong en oud een verrassende belevenis, die je zowel via de app als met een boekje zowel zakelijk als privé graag deelt.

 

SIOS van Toen naar Nu


Heeft u vragen over dit project?

Neem contact op met


Project kleedkamers Duindorp S.V.

  Duindorp S.V. is opgericht op 10 augustus 1950.Wij zijn ons bewust van de maatschappelijke en sociale functie die wij als vereniging hebben. Daarom streven we om de binding met onze leden en onze omgeving verder te verstevigen. Financieel hebben we het lastig. Maar door de geweldige inzet van onze vrijwilligers en de steun van […]

Bekijk project

Levende Haven

Scheveningen en vis zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het wapen van Scheveningen voert niet voor niets drie haringen met een kroon. Vis is belangrijk voor Scheveningen en visserij is traditioneel de sterkste sector van ons stadsdeel. Samen met leerlingen van het Maris College hangt Project Levende Haven ecologische visschuilplaatsen (Biohuts) in het water van de […]

Bekijk project

Lokale vis met Scheveningse jongeren

Op de visafslag in Scheveningen komt dagelijks veel verse vis binnen uit de Noordzee. Toch vragen consumenten er relatief weinig naar. Vooral onder jongeren is Noordzeevis uit Scheveningen niet populair. De visconsument is aan het vergrijzen. En dat is jammer, want lokale vis is een gezonde en vaak duurzame keuze. Wij willen jongeren enthousiast maken […]

Bekijk project