Op de visafslag in Scheveningen komt dagelijks veel verse vis binnen uit de Noordzee. Toch vragen consumenten er relatief weinig naar. Vooral onder jongeren is Noordzeevis uit Scheveningen niet populair. De visconsument is aan het vergrijzen. En dat is jammer, want lokale vis is een gezonde en vaak duurzame keuze. Wij willen jongeren enthousiast maken voor Noordzeevis uit Scheveningen. We willen laten zien hoe lekker en veelzijdig lokale vis kan zijn. Dit doen we samen met jongeren die voor het eerst kennis maken met Noordzeevis uit Scheveningen tot jongeren die zich voorbereiden op een werkend leven in de horeca of vissector van Scheveningen. Samen met Omroep West gaan de jongeren op pad om Noordzeevis uit Scheveningen te ontdekken en leuke films en documentaires maken die ook komende generaties enthousiast kan maken over lokale vis.
KopS (Kunst op Scheveningen) organiseert een kunstwedstrijd met als thema VERBINDEN. In de galerie van KopS in de Keizerstraat 71 is van 12 oktober –10 november een tentoonstelling te zien waarin 60 kunstenaars uit Scheveningen hun visie geven op dit thema. Het publiek kan daar zijn stem uitbrengen en bepalen welk werk een 1ste, […]
Een voorstelling maken van, voor en over Scheveningen. Dat wilden we twee jaar geleden, bij de opening van het Zuiderstrandtheater. Niet iedereen was enthousiast over het nieuwe theater. Maar naar de Scheveningse vissersopera Harde Handen kwam het publiek massaal. En inmiddels hebben veel Scheveningers het Zuiderstrandtheater in hun armen gesloten. Wat maakt(e) Harde Handen tot […]
Lifeguards en aankomend KNRM opstapper. Afgelopen zomerperiode was het weer enkele malen raak qua verdrinkingen en bijna verdrinkingen op Scheveningen. ABZee en de KNRM Scheveningen vroegen zich af: Hoe kunnen we in het brandingsgebied en op zee de veiligheid vergroten? Door samen Scheveningse jongeren met affiniteit met de zee en het reddingsvak actief en […]